If I didn't know better, I'd think you were still around

Rubriklåt: Marjorie med Taylor Swift
 
Det är så konstigt. Det är inte det ordet jag trodde att jag skulle använda, men konstigt är det. För det går inte ihop. Jag såg ju henne sitta och dricka drinkar och babbla med quizmastern, det var inte ens länge sen. Hon var så mycket och så intensiv och hur kan någon som är så mycket bara...inte vara? Min enda tanke är vart tog hon vägen och det är ju jättekorkat men det är så jag tänker. Får liksom impulsen att ringa henne för att kolla var hon är och vad det är alla pratar om. För om det är sant, hur är det möjligt? Vem ska kasta saker och tramsa och lyssna på sama låtar om och om igen? Vem ska bröla när vi är på konsert så att jag skäms? Vem ska komma och ta hand om allt? Och framför allt hur kan det vara så att hon fanns och gjorde allt detta och nu finns hon inte? Huuuuuur kan livet funka så? Jag vet ju att det är så men jag förstår inte och jag vill inte förstå. Det är för tyst och ordnat och kallt om hon inte är här. Allt blir i obalans. Och det kommer inte räta upp sig igen. Det är inte rimligt men det ska inte vara rimligt. Det är ju lite det som är grejen. Jag kan inte helt formulera känslan men det är typ såhär det känns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0