Jag minns den gröna skylten och gatans doft av bränt

Rubriklåt: Fråga stjärnorna med Cajsa-Stina Åkerström, som jag idag upptäckte att Stella inte hade hört. Det känns som en låt alla har hört? Jag hörde den kanske more than most men ändån. Fast väldigt länge hörde jag inte hela låten, så jag trodde att det hade hänt nån helt sjuk grej pga gatans doft av bränt och att man ska "hoppa". Den var med i oboj (blindtidning) och jag kan ha blandat ihop det känslomessigt med ett inslag om videovåld? Lol okej rant om fråga stjärnorna over
 
Hej från påsken! Jag försöker hålla modet uppe och det kommer reflekteras i bloggen så eh ja just go with it. Och idag har vi firat påsk! Vi hade påsklunch himma med redig påskmat, alltså redig julmat. ägg, köttbullar, prinskorvar, äppelsallad och mozamat, vad mer kan man begära liksom? Vi mobbade Sara ("det är ingen fight, det är ett hån" förklarade mamma) och tramsade allihopa, och sen var det äggjakt! Vi gick verkligen down memory lane så jag och Sara sjöng skolsånger (som jag helt och hållet hade glömt att de fanns, alltså verkligen helt, men såklart kunde utantill) och hatade på folk som högg ner träd. Årets bästa ledtråd var "köp något grönt att dricka!" Sara köpte fyra olika gröna drickor, från festis till folköl. Fast vi köpte dem i fel affär. Och årets största fail var att vi läste "köra" som köra bil men de menade köra som i körsång. Det förstod vi inte ens när vi hade hittat till rätt plats. Smarta är vi. Benjamin hängde i olika saker på nästan varje ställe vi var och var allmänt tramsig, särskilt när han sa åt mig att välja mellan olika bilar vi gick förbi utan att veta vilka det var. Jag valde bara fula bilar tyckte han.
 
När vi kom him fikade vi och sen spelade vi besservisser! Stella blev upprörd för att det gick dåligt för oss och sa att hon hatade alla länder ("jag är rasist!" sa hon utan att kunna förklara närmare) och vi lyckades faktiskt komma ikapp fast det andra laget vann. Dåligt tycker jag. Sen åkte vi hem och har vilat, tittat på en dokumentär om en dude som mördade sin familj (han var en tönt) och nu sitter vi mest här. Relativt snart ska vi sova, tror jag. Men påsken fick vi fira, det tycker jag är härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0