En del är vackra när de dör, det säger ingenting om livet

Rubriklåt: En del är vackra när de dör med Sonja Aldén, en oväntat bra låt som vi lyssnade på idag och som är lite mello-ig så it works woop
 
Hej och hallå gänget! Nu är det natt och jag är trött men också så himla uppvarvad för jag har haft en så himla bra daaag. Den började imorse (höll på att skriva nåt sarkastiskt om att det är klart dagen började imorse, men det gör ju inte mina dagar annars) med grötfrukost, så jag var glad redan från början. Sen var dagen mest att jag satt och tittade på när Onna bakade och donade medans vi lyssnade på musik i varierande kvallité och hade ett bra liv. Emma Black hade starka åsikter om musikvalen ("nu är det jag som bestämmer och jag vill höra theatre!" ropade jag till slut), kolasmet kokades med mycket möda och jag sa rimliga saker som "hon gnisslar med pasion" (jag försökte säga "glissar") och var knäpp i huvet.
 
Men på kvällen blev det partaj! Jag vill bara säga att alla mina eventuella läskiga bakterier från detta kommer vara borta när jag kommer hem, åtminstone när jag har varit hemma i några dagar. Med det sagt så kom Rakel, Lucy, Olivia och min tjeja hit för tacos och mellohäng. Tacosen lagades och åts under mycket stress och trötthet från alla inblandade. Jag satt mest som en möbel och försökte få Olivias blindstress under kontroll. Om det är nåt jag omedelbart kan notera i ett rum så är det fan blindstress, för jag har det alltid. Men sen var det hursomhelst mello! Som mest var sämst. Jag hade tänkt skriva tankar som jag gjorde med så mycket bättre, men jag hade inte så många tankar lol. Vi skrattade hursomhelst väldigt mycket åt att gubbar är som hundar och annat trams, och ingen uppskattade vilka som gick till final. Jag och Stella hejade på lillasyster. Det gjorde ingen annan. Dåligt. (obs jag gillade inte den heller men man tar vad man får) Vi tittade sen på nyheterna och tramsade mycket om inställda utställningar och mina roasts av allt, jag borde jobba på svenska nyheter uppenbarligen. I have the skills nä kanske inte.
 
När Stella hade åkt hem hade vi riktigt jävla blindhäng och åt dessutom Onnas delikata kolatårta. Är så jävla jävla hype på att äta av den imorgon muuums. Vi kacklade om maktstrukturer, kramar, blindskvaller såklart (nej jag har inga juicy stories till er i Skåne I'm sorry!), familjer och väldigt mycket annat. Så mysigt! Älskar att pladdra med blinningar like the old days. Rakel försökte hävda att jag skulle bli aktiv i us igen för att hänga med blinda när jag flyttar hit, men eh nej. I'm so wildly done. En highlight för mig var också när jag råkade komma ut som system, för jag tänkte att folk visste, men Rakel förstod 0 % så jag fick...förklara. Eller ja Olivia fattade väl inte heller pga henne känner jag inte men ändå. Just det, en annan kul grej var att jag för första gången fick visa mina polska skills för någon som kunde språket! Det har jag inte bloggat om, men jag hade en polsk assistent på dagis som lärde mig viktiga saker som att säga "hej min älskling" och "handduk". Jag hade bra uttal sa hon wooop! Så, ja, nu pladdrar jag bara såry. Jag ska sova nu, för jag är jättejättetrött insåg jag. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0