God is great, beer is good, and people are crazy

Rubriklåt: People are crazy med Billy Currington, en redig systerdänga som sjöngs i bilen och Sara hävdar att jag är kristen nu för att jag vill gifta mig i en kyrka så jag kunde relatera tyckte hon
 
Hallå och hej gänget! Nu ska jag försöka blogga lite bättre än jag gjort på sistone, men det återstår att se. Och igår var det dags för sommarens årliga roadtrip med Sara! Vi hade ingen aning om vart vi skulle, men Sara hade sett något om ett café i vittsjö ovanför hässleholm så vi styrde oss dit. Så kan det gå. Vi lyssnade på vår 2021-lista (vi lägger in en ny låt och en gammal låt som vi kan koppla till den nya varje vecka, två låtar var alltså) och sjöng otroligt mycket. Ibland kastade vi oss ut i stämmor vi inte alls var säkra på, ibland sjöng Sara falskt med flit, ibland glömde Sara helt bort vad hon lyssnade på samtidigt som hon sjöng med i det, allt var som vanligt. Och sen var vi framme i vittsjö! Sjönn i fråga var väldigt fin hörde jag och sen landade vi på café sjöstugan. Alltså det här är väl lite larvigt men rekommenderar det! Det tog visserligen tid, men till slut fick vi en helt underbar broccolisoppa och sen sviiingod våffla med sylt och grädde. Då mår man fan. Bredvid oss satte sig ett helt gäng mycket gamla tanter som hade väldigt trevligt, förutom när en av dem ramlade. "Det måste vara så tråkigt", sa Sara, "det är ju kul att träffas men så trillar folk hela tiden!" Sant. På vägen ut hörde vi också en tjej prata om att hon hade firat midsommar på något ställe hon hatade och åtgärdade detta med att "dricka så mycket alkohol att jag glömde att jag var där". Hon nämnde också någon Anton, så vi började skämta om Anton och att han är bra att ha på fest. Fun times ni fattar inte men ni skulle vatt där.
 
Vi styrde kursen vidare mot bjuv, för de hade ett konditori såg vi, men när vi väl sjungit oss dit (och kört bort från den blå himlen konsekvent) upptäckte vi att det var stängt. Men vi fick se lite av bjuv ändå, innan vi tog oss vidare mot ljungbyhed där de hade ett café som också var en diner! Jag älskar diners! De hade en oerhört god damn sucker (eller """punchrulle""" som jag var tvungen att säga usch), men deppig chailatte. Snälla Emma sluta köpa chailatte på mindre ställen det kommer vara äckligt! Lär dig! Men det var en upplevelse i alla fall och Sara blev kär i alla ställen vi var på och ville bo där. Fast egentligen vill hon ju bara bo i Lund, trots hur fint det var och att vi spenderade för mycket tid med att komma på alla 33 komuner i skåne. Vi kom på 30 själva utan att googla faktiskt! Men jaja, sen åkte vi hem till Lund under mycket feta hiphoplåtar och sånt, och kom fram till lägenheten som mamma och pappa nu flyttat in i. Det var så fint där nu aaaaa! Och vi fick uppleva den första matlagningen i lägenheten! Det blev supergod kyckling med mos och sen glass de hittat längst in i frysen himma, men den var ganska god ändå. De flyttade hyllor och gafflade, men jag var oerhört trött så jag fattade inget. Så jag kom hem (efter att jag och Sara försökt lära oss rappa "cappuccino" alltså min bästa låt) och tog det väl lugnt och sov. Och nu är det fredag och jag ska ta mig iväg till den oerhört märkliga orten kvarsebo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0