Och jag vet att såna chanser kommer en gång bara, aldrig igen

Rubriklåt: Helvete med steget
 
Alltså det här att jag ska flytta? Till Stockholm? Kan vi...kan vi prata om det? Det blir så absurt när det går så här sakta, det blir mest något man pratar om, men liksom det ska hända! Jag pratar med en kanske-hyresgäst! Och liksom, det här är en stor grej. Det är inte bara något att prova. Det är det största jag kommer göra. För liksom, målet är att jag inte ska sluta bo ihop med Stella. Att vi ska leva iho. Och ja alltså jag fattar att folk gör sånt här hela tiden, men jag tror aldrig att jag helt har trott att det ska hända mig? Att jag ska stadga mig och bo ihop med en tjeja! Och tänk om jag inte klarar det hallå? Tänk om vi bråkar och blir ledsna och typ börjar hata varandra? Folk gör ju sånt! Här har jag gått och pratat om att jag ska bo i stockholm och tänk så failar jag med hela grejen? Tänk så blir jag helt ensam där uppe och en börda för Stella och sämre i huvet och aaaaaaaaaa! Hur vågar folk göra allt de vill? Hur vågar folk satsa allt såhär? Hur vågar jag? För det gör jag ju! Jag kommer våga! Jävla gryffindor är jag, men det känns inte direkt så just nu. Så eh ja det här var lite flyttpanik såry, är också hype såklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0