Jag skriver låtar som jag inte orkar lyssna på

Rubriklåt: Fyrtaktsvals med Olivia Wessman (Linus fd klasskompis wooop)
 
Nu ni. Nu blir det cringe som aldrig förr. För nu ämnar jag dela med mig av det värsta jag har Ina gamla låttexter. Ni får två stycken och först blir det den kanske mest ""kända"": känsloanfallet, skriven våren 2004. "rfr" betyder refräng (jag hade inte kommit på att man kunde klistra in den flera gånger I guess) och mt betyder mellantext (vad jag kallade stick då). here goes!
 
 

Känsloanfallet.

 

1

Känns som om det aldrig kan bli bra igen.

Känns som om jag aldrig kan bli glad igen.

Känns som om jag drunknar i saknaden.

Känns som om jag aldrig kan bli fri.

Rfr:

Det känns så skönt att hata. Så skönt att älska. Så skönt att skrika ut sin sorg.

2

Känns som om jag aldrig kan se ljuset igen.

Känns som om jag aldrig kan nå hela vägen fram.

Känns som om min lycka har tagit slut.

Så tankarna och känslorna, hjälp mig ut!

Rfr

3

Känns som om livet är ett fängelse.

Känns som om jag aldrig, kommer ut.

Känns som om det aldrig kommer att gå.

Här tar nog vägen slut.

Rfr*2

Mt:

Ilska, sorg och lycka.

Jag faller av sorgerna.

Rfr*2 med tonhöjning.

Så skönt att skrika ut sin sorg.

 

 

Japp, japp japp, det där hände. Hur fan måru Emma. Något mer hype kanske? Nu kommer min låt till vinden, som jag kommer ihåg att jag jobbade på länge och frågade alla hur vinden påverkade grejer. Tror det är 2005 nu?

 

Vild och vacker vän.

 

1

Löven virvlar likt en mystisk dans.

Molnen seglar likt små vita fåglar.

Segelbåtar kastas på en stormig Ocean.

Sädesfälten böljar som vågor på öppet hav.

Blommorna niger för vindarnas drottning, vindarnas drottning.

rfr:

Vild och vacker vän.

Viskar ibland trädens kronor.

Vild och vacker vän.

Skrattar ibland lindens blad.

Vild och vacker vän.

Virvlar uti himlens salar.

Vild och vacker vän.

2

Vindspelet klingar likt änglamusik.

Fåglar åker taxi på de mjuka vindar.

Träden bugar djupt och knakar i sin stam.

Maskrosfröen dansar och leker högt upp i skyn.

Havets gud darrar för vindarnas drottning, vindarnas drottning.

Rfr

 
Resten av den låten var helt obegriplig så vi lämnar det där. Alltså vad är min besatthet med punkter? Allt måste inte sluta med en punkt emma! Men nu har ni fått lite inblick i mini-emma och hur hennes lilla hjärna funkade. Ändå härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0