I'm gonna find myself someone, I'm gonna break their heart for fun

Rubriklåt: Bad people med Lauren Aquilina, från veckans cirkel-hopkok
 
Hej hej från en emma! Hmm, ja faktiskt bara en. Den andra tar nog en välbehövlig nap efter dagen som varit. Undrar om hon kan sova när jag inte gör det? Av nån anledning känns det som att hon kan det, men jag vet inte vad hon gör när jag inte får kontakt med henne. Hursomhelst så var vi i skolan idag (ja vi vaknade) och det gick...inte så bra. Först av allt fick alla en uppgift som var såhär: "titta på de här bilderna och skriv ner vad ni ser". Mkay. Läraren "glömde" att jag inte såg. Bra liv. Jag borde väl inte bry mig, men jag brydde mig verkligen. Och sen pratade vi om grupper och då blev Emma Black av oklara anledningar så ledsen att hon bara skrek att vi måste gå därifrån nunununu. Så till slut fick vi göra det. Så vi gick och la oss och vilade, och efter lunch orkade vi komma tillbaka även om Emma Black fortfarande var väldigt skeptisk och helst hade låtit bli. Men det var handledning! Jag handledde tydligen med mycket energi (whatever that means) och det är generellt så spännande att jämföra handledning, respons och coachning. Det är väldigt olika saker! Och en kursare skrev till mig om hur dåligt det som hände med bilderna var och en annan om att vi borde ta en fika längre fram för att kackla om våra karaktärer. Magic hallå!
 
Sen har jag inte gjort mycket. Har pratat med Lilla (<3), lyssnat på country, smällt bubbelplats och varit jättejättetrött. Fast liksom inte sovtrött utan ba...ynklig-trött. Men en skoldag har vi kvar! Låt oss hoppas att det går bättre då, både för glömska lärare och emmor. Spännande att delvis blogga i vi-form btw. Det är klurigt, allt det där, men jag testar mig fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0