I can't believe there's something left in my chest anymore but goddamn, you got me in love again

Rubriklåt: Love again med Dua Lipa, en somrig amazing låt som vibades till igår
 
Hej från balkongen! Jag har nu för avsikt att bloggfuska och endast berätta om gårdagen i detta inlägg, för...jag vill, that's why. Det var ganska länge sen jag fuskade nu tycker jag, så I'm worth it säger vi! Jag sov först en hel massa och sen kom mamma och vi ordnade upp här hemma. Mycket skönt att ha det lite rent igen kände jag. Och sen kom Lilla, för...det var dags! För vadå, undrar ni? För good life-listans invigning! Det är alltså vår varma dagar-lista. Vi drack äppelöl och sjöng med i låtar och hade det bra, och sen...hände en grej.
 
De flesta som läser (förutom folk som läser min blogg utan kontext, what up Tilda) vet att Lilla har dejtat en person från mitt förflutna lately. Denna person har ju en hel del problem med sprit, detta vet ni också. Så, Lilla hade med sig en flaska vin hit, som hon köpt i fredags. Bara den här personen hade varit hemma hos henne. "konstigt", sa hon, "flaskan knäppte inte när jag öppnade den." Well, vi hällde upp varsitt glas, skålade, tog en klunk...och samtidigt utbrasst vi "what the fuck?" innehållet i flaskan var...vatten med en hint av vin. Yup. Dude literally got up in the middle of the fucking night, drank her wine and refilled it. ...yeah. Så vi hade lite mer serri samtal efter det, men solen klappade åtminstone på oss. Vi fixade ceasarsallad (supernostalgiskt till sommaren 2017), worshipade artisters talang och hade det bra, och sen gick vi in för att podda. Det blev en podd med många weird anekdoter, men när den var klar märkte jag att jag mådde riktigt konstigt. Huvudvärk, frossa och grejer. Det var väl vaccinet kanske, eller solen, ingen vet. Så vi lyssnade på lite podd och sen supersov vi, med lite mardrömsvaknande och matande av Jossan däremellan. Och där var min gårdag slut! Men jag kan meddela att Lilla hittade en tom spritflaska i sitt hem som tidigare varit oöppnad. shit is real dark, yall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0