Och här inne flyger pengarna runt som dammkorn i vinden, inte viktigare än så

Rubriklåt: Pengar med Annika Norlin
 
Det är någonting seriöst fel på mig. Jag fattar inte pengar. Alltså, jag fattar pengar, jag är inte helt blåst på skaffa-skulder-och-ta-sms-lån-sättet. Jag bara...fattar inte hur man får in dem. Hur är det ens fysiskt möjligt att jag ska få in pengar och överleva i resten av mitt liv? Hur...hur är tanken där? "skaffa ett jobb emma!" men jag kan ju knappt lämna hemet utan att få total panik! Hur ska det då gå till att jobba på nåt jobb? Och vilket då? "skriv bok Emma!" I'm trying men jag fattar knappt hur. Och om vi nu låtsas att jag skriver en bok om året (vore sjukt), då får jag 40.000 i förskott om året säger vi. Det är...inte en årsinkomst. Det är ingenting och nu är det plötsligt viktigt för vi är två personer som måste klara oss, tillsammans. Vi måste kunna backa varandra. Och jag bara fattar inte hur. Jag har fondpengar, vi klarar oss absolut just nu, men sen? Jag är bara 27, hur fan ska resten av livet gå? Jag har ingen aning! Och jag kan liksom inte bry mig. Jag superbryr mig men när det handlar om konkreta pengar...I can't do it. För jag vill inte ha några pengar, jag vill inte tänka på pengar, jag vill inte att världen ska ha pengar så jag bara...bromsar i hjärnan. Och det kommer gå riktigt, riktigt illa one of these days.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0