Spend all the evenings you can with the people who raised you, cause all the times they will change it'll all come around

Rubriklåt: Stoned at the nail salon med Lorde, som jag lyssnade på idag och också sant pga föräldrar
 
Först och främst, innan nåt annat blogg: Billy är hemma! Alltså mammas och pappas katt, han har varit borta i två veckor och jag var hundra på att han var död men han är hemma nuuuu! <3
 
Hej och hallå från trötta Emma! Jag vill soooovaaaa men ska blåga först. Oklart om jag orkar hela vägen till nu, men en bit i alla fall. Och jag börjar med att igår började ju årets höjdpunkt, så mycket bättre! Håll i hattarna och skaffa hattar att hålla i för här kommer mina tankar:
-Jag önskade att Melissa skulle göra lämna han och så gjorde hon det! Det var magiskt låten är magisk iiiii!
-Jöbacks gay-melissatolkning var först ganska medioker, men sen nockade han mig totalt med sin svordom och intensitet! Låt ingen jävel ta din makt <3
-Jag hade inte helt fattat vilka bröderna norén var innan, men när jag förstod att sweet jackie skulle tolkas var jag in pieces. Inte min bästa relation men bara tanken på sweet jackie ju! Hej Tilda om du läser, jag tänkte jättemycket på dig <3
-Jag var lite besviken på Cherrie kan jag ju säga, och Siv borde absolut inte ha gjort vad hon gjorde...alls.
 
Så nu vet ni! Och efter denna totala urladdning tittade jag och mamma på kärlek och lavemang! Detta är alltså en pjäs med Eva Rydberg som var hur viktig som helst när jag var liten. Ni vet när en låt börjar och man undrar vad det är för låt, men två sekunder senare sjunger man varenda ord. Så jag beltade ut "piller och pulver!" och andra dängor, och det var en bra kväll.
 
Idag vaknade vi ganska well rested och efter mycket velande bestämde vi oss för att åka till nova. Där finns ju lindex! Jag köpte en topp eller vad det heter, och sen åkte vi till jula och köpte hundra grejer för det ska man tydligen. Och sen träffade jag Skogis! Vi åt lunch på surf schack och babblade non stop om till exempel böcker om kroppsvätskor, vad som hänt sen sist, snefyllor och en massa massa annat. Vi gick vidare till botulfs och var eftermiddags-vinhaggor och pratade om att "tyvärr måste jag gå hem och gråta", barnfrihet, otroligt roliga formuleringar, vidriga kollegor och annat som gjorde att vi skrattade alldeles för mycket. Det legit ekade över gatorna när vi gick till lägenheten.
 
Väl där träffade jag Billy (!) och sen var övriga familjen på standup så jag vilade. Och sen åt vi middag på pinchos, men jag mådde inte så bra så jag åt inte så mycket vilket är dåligt för nu är jag hungrig. Men det var kul, Sara åt plättar, Benjamin åt allt nästan och jag åt en uppenbar barn-efterrätt men den var peak liv. Och nu klarade jag faktiskt att komma till slutet! Jag ligger här och lyssnar på gilmore guys och ska slockna som ett fakking ljus jag lääängtar.

Kommentarer
Postat av: Tilda

Klart jag läser, läser alltid säger jag ju!
Såg så mycket bättre jag också, gissa om nostalgin hit me hard med sweet jackie hehe

2021-11-03 @ 03:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0