And I was trying I was trying not to lose my mind

Rubriklåt: Timeline med apes of the state, från (förra) veckans cirkelskiva
 
Hej från förkylda emma som nu är hemma! Jag ligger i soffan som ett paket och hostar och snörvlar och är ynklig i största allmänhet. Nu har Stella ont i halsen så snart är det dags för henne att vara en liten spillra. Men hittills är det jag, och igår skulle vi ta oss hem. Och nej, jag tycker inte alls att det var rimligt att ta tåget hem. Däremot hade det inte heller varit rimligt att sova hos mamma och pappa tills vi båda var friska och sen boka en äckligt jävla dyr biljett hem, särskilt som den nya sängen kommer idag. Sååå tåg it was. Jag satt i min lilla munskyddsdimma (blir helt lost av att ha sånt fattar legit inte hur ni gör) och lyssnade på musik och klunkade i mig vatten för att hosta mindre, och det gick ändå ganska bra tycker jag. När vi kom hem var Stella tvungen att fixa grejer, men jag bäddade ner mig och lyssnade på mord, och sen reste jag mig inte på många många timmar. Fy fan vad sliten jag var blääää. Men vi tittade på kändis-mush i alla fall och sen sov vi sista natten i den gamla sängen.
 
Idag har vi tittat på felix och suttit stilla, förutom när vi hade projektet "bära ner säng till grovsoprummet". Så Stella fick ut sängen och fick upp den på en vagn hon köpt och jag släpade madrassen efter mig bakom henne. För att höra varandra (jag behövde guidning och hon såg knappt heller) ropade vi "mjau!" till varandra över gården. Stackars alla som gick förbi. Men we did it! Och nu kommer den nya sängen, alltså typ exakt nu fast ikea-mannen verkar ha gått vilse för vi släppte in honom i huset för en stund sen. Märkligt. Så nu är det verkligen real hörni, dubbelsäng och hela skiten! Vi liksom bor ihop! Nu kom han in med sängen <3 så nu ska väl Stella försöka få ihop en säng med minimal hjälp från den här jävla tingesten som vi kallar emma. Ha det bra så länge bloggfolk så ses vi imorgon med fler spännande stories från vårt tjejbo-life!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0