Marley, är det nån som sett min marley, för jag hittar inte hem

Rubriklåt: marley med Ayla, det är nästan skamligt att ha den som rubrik när det inte är varmt men jag och Sara supervibeade till den låten igår så aja
 
 
Hallå gänget! Nu ska jag berätta om superpåskadagen 2022, och vad kul vi hade! Vi tog oss till mamma och pappa, där såklart Sara och Benjamin var, och där åt vi som vanligt påskbrunch. Sara hade gjort amerikanska pannkakor som många åt med sirap (Benjamin upptäckte att sirapsflaskor har markeringar så man ska veta hur mycket man häller upp och kunde iiiinte släppa det) och ibland med mammas hemgjorda blåbärssylt ("var fick du blåbär ifrån?" "frysen!" okej) och det fanns också ägg och köttbullar och bacon och allt möjligt annat. Det var riiiktigt nice!
 
Och efter en liten lyssna på Ayla och vila-paus var det dags för årets äggjakt! Vi gick tyvärr fel en del, så det blev en lite orimlig runda, men vi hade kul och de ledtrådar vi fattade var väldigt roliga. Stella nailade en ledtråd på en sekund men vi andra höll inte med (hon hade rätt), Sara såg ut som fan på alla bilder vi tog och allt var mysligt om än kallt. Det ska vara varmare idag har jag hört men idk om jag tror på det. Vi kom hursomhelst hem efter avstickare till en pakistansk affär och sånt där, och där spelade vi besservisser såklart. Jag var oerhört bra i början och oerhört dålig sen, vi betonade saker fel hela tiden och allt var gosligt.
 
Sen tittade jag och Sara på en serie som hon gillar och jag råkade ha turen att se en tonårslesbisk romans! "tyst Emma det är ett gay couple på skärmen!" bra ally är hon. Och sen kom mormor och det blev laxmiddag! Muuuums! Vi tryckte i oss maten med stor pasion och pratade om potatis, killar som står och kissar (upphör för fan), demens och en massa anant som kanske inte lät så kul men vi hade kul i alla fall. Mamma bjöd på pasionsfrukt-mousse och vi mådde bra, men var trötta, så vi åkte hem och skulle sova. men jag somnade inte på en miljard timmar! Det var så dååååligt! Så jag borde vara tröttare än jag är idag, men är ganska glad och pepp på dagens äventyr. Ses efter sagda äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0