Jag tämmer hela världen

Hallå hej, nu får jag ta mig i kragjäveln och blåga om bröllop 2 aka bröllis. Jacks bröllop var detta och det var på nåt som heter konstnärsbaren, som var "en gammal byggnad tm" och "patriarkalt och inrökt". Rimligt. Det var svinjävlavarmt så vi höll oss ute, men när vigseln började fick vi ta oss in i supervärmen. Som tur var fanns det kallt bubbel och vigseln var både kort och väldigt fin. De skrev sina egna löften och det var inte ens cringe, ovanligt och coolt ju. Vi Stod ute och minglade en del, pratade med bröderna och Sara och andra, och sen var det middag. Maten var läskig, men talen var riktigt bra och kul. Rubriken är från ett av dem och var tydligen vad Tove (Jacks nyblivna fru) sa när hon var liten. Det ska betyda "jag bestämmer över hela världen", hur gulligt? Jag tycker jag borde tämma hela världen helt ärligt. Då hade det varit snelare mat på bröllop. Men tårtan var riktigt god, en svinbra chokladbotten som jag måste ha recept på så jag kan (tvinga mamma att) baka den! Men där någonstans fick vi nog av at undvika opappa-kräket, så vi åkte hem och kramades och tittade på snälla saker. Det var skönt och bra och jag tycker fan vi vann.
 
Så idag har vi vilat och sovit. Vi har ätit maxmat, tittat på Eva och Adam, kramats, läst, tramsat och haft det bra. Och nu är det slut på den här lilla dagen, och imorgon ska jag fan på färdismöte. Äntligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0