På den tredje dagen uppstod rulltårtan

Hallå från julen! God jul ungjävlar och vuxenjävlar det är en otroligt trött memma här. Jag ska snart sova som en jävla sten, men först väl berätta om julen. Jul är så svårt att blogga om tycker jag, det händer ju samma skit varje år. Men vi började med chill och pappa spelade r.e.m och alphaville när han gjorde den sista julmaten, så ska det va! Vi åkte till Malmö och Amanda kusin som hostade julen i år, alltså när den yngsta är värdinna vet man fan att vi är vuxna. Det vill jag inteeee! Men vi åt julmat så det stod härliga till och jag snapsade till och med för varför inte. Framför allt åt jag otroliga mängder äppelsallad. Det var gott och sen var det kallejäveln, som jag fick syntolkat för typ första gången ever? Vem fan visste att husvagnen var så trippy inte jag i alla fall!
 
Vi fikade och mormor sa rubriken, för hon hade försökt baka samma drömtårta i tre dagar. men hon lyckades på den tredje dagen. Sen spelade vi julklappsspel och alla blev besatta av att få ett paket som var en påse, så alla ropade "påsen!" hela tiden. Rimligt. Jag minns inte ens vad som var i påsen nu lol. Sen fick vi våra riktiga paket, med rim-läsning och allt som brukligt, och vi fick bra saker! Jag fick till exempel en trampmaskin (som man sitter ner och tränar med), coasters som var som katter (det behövde vi till podden), presentkort, en rygg-rulle (bra när man har ont) och lite annat. Stella fick dessutom en ljusstake med bröst! "Sara såg in i min själ och såg: bröst." exakt så. Efter klapparna var det gröt, snack och häng, och sen åkte vi hem trötta som spillror. Sorry för ospännande berättelse va. Jag kan berätta att Stella slogs med ett nagellack som hängde i ett snöre och att jag och Benjamin hade dragkamp med ett annat snöre. Fast han hade lindat det runt fingret och jag drog med två händer så det var lite rude av mig. Det visste ju inte jag! Men nu vill jag soooova you can not stop me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0