Men nu gör han som han vill, och han gör det med sin grill

Rubriklåt: Balladen om en grillbit med Björn Rosenström, en ikonisk tramslåt som vi sjöng igår och det är fan Onnas anthem
 
Hallå från värmen igen! Sjukt nog väntar jag ut att solen på balkongen ska ta slut så man kan vara där, så...ska det ju inte vara lol. Men jag klarar faktiskt värmen riktigt bra, märker jag när jag hör andra. Men ja, igår kom Onna också hit och vi satte oss ute på gården i skuggan och vibeade. Vi bollade isflaskor mellan oss och lyssnade på bra låtar och hade det riktigt bra, fast de andra dog av värmeslag. Efter någon timme gick vi in och åt jordgubbar med grädde vilket var fakking amazing och sen vilade vi i olika omgångar. Alla var helt slut utom jag, när fan hände det senast liksom? Men vi pratade lite ibland, sjöng lite ibland och vilade mest, och sen åt vi nuggets och vitlöksbröd till middag. Mummmms. Onna mådde riktigt värmedåligt då, så det var tur att grillbiten dök upp i listan så vi kunde sjunga den och bli glada. Hon åkte hem och jag, Stella och Lilla vilade mest på kvällen. Mysigaste ever att lyssna på Reginas nya och höra Lillas mini-snarkningar från madrassen. Bästa som finns. Men nu har hon åkt, eller hon åkte imorse och vi har sovit och vilat oss igenom värmen. Men snart är det svalare, jag lääängtar! Jag lyssnar mest på musikdokumentärer idag, kanske till podden vem vet, och nu ska jag tömma diskmaskinen för det måste man faktiskt göra. Tyvärr för jag orkar inte. Men jag kommer må mycket bättre om det blir lite ordning fattar jag ju. Så, vi ses säkert imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0