Och vi kan va vad du vill tills du vill nåt annat än det vi svarar till slut

Rubriklåt: En elräkning som skenar med Alva, sjukt nog en titel hon kom på innan elkrisen men också en riktigt bra låt som jag lyssnade på nyss
 
Hallå från Lund! Det var ju tusen år sen jag blågade, såry, men nu är jag här. Jag sitter i "lilla soffan" och mamma försöker lösa sin jobb-emergency. Det är totalkaos i hennes program tydligen så hon har varit i konstant telefon med indier (jag som gissar nationaliteter vilt) hela dagen. Men det är inte det viktiga att berätta, för alltså sist glömde jag berätta det absolut viktigaste som hänt för jag är dum i huvet! Det är nämligen såhär: Stellabella har fått ett jobb! Ett riktigt paralegal-jobb på advokatbyrå! Jag längtar så sjukt myckeeet tills hon börjar jobba på det och kommer kick some kado ass! Det blir förhoppningsvis snart, men vi får se vad som händer.
 
Anyway, jag kom ju hit i måndags och då åt jag soppa och sov basically. Eller ja mest låg jag och väntade på att få sova. Kul liv. Men igår var bra! Jag och pappa åt kebablunch och såg äntligen sista delen av hårdrocksdokumentären, som inte var särskilt bra, men en av mina reviewer-boys var med! inte mark, men hans kompis jon. Och sen vid fyra gick jag och träffade Saga! Vi försökte gå på ebbas igen, men nu har de stängt permanent (sjukt), så vi gick till ett märkligt ställe som hette love coffee. Där drack vi vin och åt chokladbollar (rimlig kombo) och kacklade om glee (äntligen någon att berätta allt jag lärt mig lately för!) och att man inte ska inreda med en halv soffa, och sen blev alla bord bokade tydligen så då fick vi gå vägg i vägg till det nya stället som timbuktu tydligen har öppnat! Där åt vi riktigt god pizza och pratade om helt sjuka saker som att Saga ska flytta till Köpenhamn (!), skålade för Stellas jobb och gick sen igenom Taylors nya skiva och diskuterade de olika låtarna: vem de är om, vilka som är vibes / bops / bangers och sånt viktigt. Riktigt toppkväll! Tyvärr sov jag inte inatt heller förrän eftre 03, så eh ja man mår ju.
 
Idag har jag alltså sovit, men också fikat med mormor. Vi var såklart på ramklints och drack varm choklad, som ju är riktigt god alltså, och pratade om gåsamiddagar och vilka färger vi gillar och allt möjligt annat. Så mysligt att hänga med mormor! Och nu är jag här och ska skriva lite bok innan lilla kommer hit så jag kan krama sönder ungjäveln. Det var så länge sen jag träffade henne det är typ inhumant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0