Miracles happen when you're around

Rubriklåt: Miracles med pet shop boys, en solig låt som vi hörde på balkongen igår
 
Haj från lilla soffan! Här sitter jag och tittar på r slash och vilar inför dagens äventyr. Så det är dags att berätta om gårdagens äventyr! Jag åkte till Lilla och alltså det var så soligt och fint! Vi hade hoppats på liiite sol så vi kunde inviga våren, men vi fick jättemycket sol! So blessed! Vi satt på balkongen och drack äppelöl, för det måste man, och lyssnade på vår good life-lista för första gången i år. Så ska det fan va! Vi maximerade solintaget så mycket vi kunde, sjöng med i låtar och var så fucking lyckliga. Fast Lilla var verkligen desperat efter sol så jag var tvungen att påpeka att det är april och hela sommaren faktiskt är framför oss. Hon hade glömt det lite lol.
 
Vi gick in och åt nuggets med vitlöksbröd och mosamat, "allt gott på en tallrik" som Lilla sa. Jag håller fan med. Vi sjöng en massa, drack vin såklart och pratade om att vara poly på olika sätt i olika relationer, att inte bry sig när ens partner är otrogen (det makade sense ok), hur man får sexskämta på tinder och en massa annat. Plötsligt fick vi feeling och skrev en låt, eller nästan en hel låt i alla fall. Jag hade en låtidé och vi filade på den och hade så kuuul! Co-writing är det bästa jag vet i hela världen! Så det var perfekt liv och vi blev båda så hype att det nästan var töntigt. Och sen gick vi och la oss, och jag berättade en lång saga om en tjej som fick en kattunge. Den blev inte så bra tycker jag men jag jobbade på.
 
Idag vaknade vi (jag mer motvilligt lol) och vi åt äggafrukost och lyssnade på mer vårlåtar. Så ska det va här i livet! Jag åkte hem och nu ska jag snart äta fläskpannkaka, så det är fan peak liv. Som ni nog har räknat ut mår jag jättebra idag, så njut så länge det här cheery blogget varar haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0