Och efter 200 meter drog han pannan i marken och bad sin älskade gud om nåd, men inte fan fick han nån nåd

Rubriklåt: Påskevangeliet med jävlaranamma, för det är ju påsk för fan
 
Hallå igen! Det är fucking vår och jag dräller i lilla soffan. Pappa spelar cars på vinylspelaren och det luktar vår i hela världen och det är ett bra liv. Och igår var jag i Osby på påskhäng! Det blev kött med gallerpotatis som brukligt och vi pratade om allt möjligt, men framför allt om bibeln. Såhär gick samtalet mellan anna och robert:
Anna: Visst har Daniel en bok? Ja, det har han.
Robert: Ja, det är ju han som är i lejongropen.
A: Ja men hur gör man en bok om bara det?
R: Det är väl annat också.
A: Som vadå?
R: Bibelgrejer.
A (och jag): Vad är bibelgrejer?
R: Ja men, de gick runt och gudade sig. Bad och förbannade saker.
Vi tycker nu att de borde starta podden "Baltes bibelbabbel", där de försöker komma fram till hur bibeln faktiskt var. Hursomhelst, sen lyssnade vi såklart på påskskivan som man bör och sjöng med i alla dängor på den. Fucking älskar påskskivan alla borde lyssna på den. Merry påskmas heter den, lyssna genast! Och sen hade vi bara en bra kväll. Jag och Anna hade bra teamwork med att hälla upp vin, Robert drack konstiga läsker och vi lyssnade på musik av varierande kvallité och pratade om allt möjligt. Det var så jävla trevligt och jag har saknat dem! Jag vill alltid hänga med dem ju!
 
Idag vaknade vi och åt frukost och så, och lyssnade på radio vilket gjorde att jag och Anna arg-kommenterade alla reklamer. Vi är rimliga. Och sen åkte jag hem, med ett tåg där det också fanns hundratusen andra människor, en hund och en katt. En hund och en katt samtidigt, blessed! Så det är ett bra liv och nu ska jag äta fläskpannkakeräster. Den blev inte så bra men ändån. Ses imorgon, på tåget eller hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0