Vi äter bara tall i det här hushållet

Haj från påskafton! Idag firar alla andra plebs påsk, men inte vi för vi är coola och gjorde det igår. Vi började som alltid med brunch och den var såklart lit! Vi åt ägg och bacon och mackor och frukt och bananpannkaka som pappa hade gjort för första gången ever, det var okej men vanliga pannkakor är bättre. Men vilken lit brunch det var! Jag och Sara bråkade om när man säger glurr och när man säger vaniljkräm (hon tycker typ inte att det är samma sak? Det är objektivt samma sak?) och allt var familjigt och tramsigt, och sen var det äggjaaaakt! Nej vi hittade inga ägg i år heller det är en äggjakt ändå hejdå. Jag, Sara och Benjamin gick runt i stan och fick konstiga ledtrådar och försökte lösa dem. Sara googlade allt i hela Lund och benjamin hoppade mest efter oss och sjöng, oftast mer eller mindre oförstående ljud om ledtrådarna. Men vi hittade rätt och till slut fick vi godis, eller ja vi fick köpa godiset själva men ändå. Benjamin hjälpte mig så nu har jag jättemycket godis. Jag har också inte ätit en enda bit av det vilket ju är weird. Just det, rubriken sa Sara under äggjakten när Benjamin sa till Haddock (hund) att inte äta gran. Tyckte det hade en stark bloggrubrik-aura.
 
Vi hade paus hemma och lyssnade igenom lite gamla blandskivor Sara ville gå igenom, sjöng och spelade spel. Vi körde hitster fast med andra regler, vilket var mycket roligare och vi kämpade verkligen för att vinna vilket inte är så vanligt i våra spel. Jag vann för jag är 1 ikon! Sen gick vi till mormor för påskfirande och där var det såklart en stor lax! Som alltid! Vi åt en massa lax såklart och pratade om allt möjligt, inte kommer väl jag ihåg. Vi åt sen drömtårte-tårta (det var en drömtårta med bär och sånt) och försökte komma ihåg hur himma-huset såg ut när mormor bodde där och sånt. Det var en myslig tid overall, fast sen snöade vi helt in på skräckfilmer och det var väl lite onödigt. Så det var påsken i år, myslig och enligt alla traditioner. Och idag har vi inlett processen för att få upp mina låtar på spotify igen! Det blir kul för alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0