Life began in seventh grade, when me and mama got away

Rubriklåt: Inordinary med Hayley Williams, en fin liten låt jag lyssnade på idag
 
Hallå hej! Här sitter jag och jag tror att Stellibelli precis gick för att borsta sina tandar. Jag är inte trött :( men jag borde nog vara. Standard in the life. Men ja, idag har vi väl haft det bra. Stella var på arbetsintervju (som inte var med ett rekryteringsföretag, bara en sån sak) och sen har vi lyssnat på poddar och drällt och Stella har researchat gärnet. Det här avsnittet kommer bli hennes död tror jag spontant. "jag har skrivit klart men jag kunde inte lägga det ifrån mig och nu är jag utbränd!" rimligt fan. Men på kvällen såg vi två avsnitt mushmushmush och jag bestämde att den här säsongen ska vi fan engagera oss i! Inte som förra året när vi inte kunde namnen på folk, här ska vi kunna saker! Ja, om man med "kunna" menar "thirsta efter snygga tjejer" så klarade vi det. The object of my affections heter Mica och alltså hon är så vacker! Perfekt norrländska (tror hon är från ume men inte helt säker) och typ allt hon säger får mig att tappa andan lol. Jag är en tönt. Stella har siktat in sig på en annan norrländsk pudding men det finns också en latina-lady och någon milf-snygg tjeja så vi är bortskämda. Vi skrattade mycket åt "jag kan laga mat, det är otroligt!" och andra rimliga repliker, så allt var bra här förutom Stellas mage för hon har fan magkatarr jämt. Det ska man inte haaa! Men jag kan inget om det så jag kan inte ens hjälpa med oönskade råd :( har ni några, mina typ tre läsare av blågen? Langa i så fall! Men nu väntar fröken stella på mig, så vi ses från blindhuset imorgon!

Kommentarer
Postat av: Tilda

Lista med oönskade råd coming up:
Ät långsamt, mindre portioner och mer ofta (lyder ej detta råd)
Undvika fet och stark mat (eller detta)
Sov bättre, stressa mindre (ja du vet ju)
Ej dricka juice, läsk å kaffe eller röka (...)
Inte äta ipren/naproxen (detta följer jag!!!)
Kolla så hon ej har helicobacter (man får literally skopa upp avföring i ett provrör och lämna in) (jag skulle gjort det men sköt upp det och sen kändes det dumt att komma typ en månad efter och lämna in det hahahaa)

Och, om hon har reflux issues:
Medicin obvs (många suger och omeprazol är det värsta jag vet för jag blir typ bubblig?? Av det. Kan ju som bekant ej rapa men gör konstiga grodljud för att massa luft trycks upp. Upplever att lansoprazol är betydligt bättre.)
Banan!! Väldigt underskattat. Neutraliserar så bra och är så skönt för halsen när man haft mkt problem
Magnesiumtillskott i liksom förebyggande syfte, ev även kalcium (jag käkar endast magnesium men hört att kalcium också är bra). Hjälper till att hålla magsyran i schack

Om hon har problem med illamående: postafen (mpt åksjuka egentligen, antihistamin som dämpar illamående nåt med balans och innerörat idk men det funkar även mot "vanligt" illamående.
Also för psykiskt välbefinnande om hon mår illa ofta, tipsar om att ha en påse i ficka/väska ifall att man någon gång MÅSTE spy (eller får sura uppstötningar) in public. Emetofoben i mig får panik av bara tanken men ärligt jag har alltid en påse med och det lugnar mig så mkt.

Tror jag fått med alla mina oönskade råd nu! Lider med Stella mvh fellow magkatarrgäri

2023-02-03 @ 05:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0