Heaven is here if you want it

Rubriklåt: Heaven is here med Florence + the machine, som hon började med igår och alltså heaven was there and I wanted it
 
Hej från min "säng" alltså stora soffan! Jag har skjutit upp detta blogget hela dagen, men nu får jag väl göra det innan jag sover. Och igår var det ju en liten festival! Vi åkte till mamma och pappa för att äta tacos och hade det bra, och sen åkte vi till festivaaalen. När vi kom fram spelade Albin Li Meldau och han är ett sånt enigma. Liksom, hans röst är ju obeskrivlig, finns knappt en kille med bättre pipes. Och hans svenska låtar har lite mysliga countryvibes och är rätt bra. Men sen kör han en helt seriös cover på unchained melody! Och är peak cringe i allmänhet! Och jag förstår liksom inte hur han kan vara så cringe men ändå typ ha något? Hursomhelst, efter Albin köpte vi churros i ett otroligt kaotiskt stånd och satte oss i gräset. Vi såg ett otroligt töntigt lokalt rockband och ungefär såhär mycket gillade vi dem:
Sångaren: Det här är en låt från vår första platta...
Mamma: Har de flera?
Roast-mamma är in town så att säga. Annars var peak festivalcitat när Stella hörde en kille skrika över hela gräsmattan "Abbe, din jävel, har du en cigg?" Vi fick inte veta om Abbe hade en cigg för han var så jävla långt borta lol.
 
Men skit i allt detta för sen var det Florence! Iiiiii! Setlisten var inte den bästa jag hört tyvärr (hon spelade till exempel inte mermaids!) men hon var så otrolig. Hon stod på staketet tills säkerhet fick säga till, jag förstod äntligen June i en jättefin version, jag fick skrika att jag inte är nån mother eller bride för jag är king, jag dansade till free och skrek till dog days, hon sjöng never let me go ut över vidderna och alltså woooow. Hon är magisk jag vill aldrig någonsin vara i en värld där hon inte är. Japp det var så jag kände.
 
Vi åkte hem och var jättetrötta och sen sov vi, och Stella och Onna åkte hem imorse. Jag soooov i massa timmar och åkte sen hit och här har jag drällt. jag har läst, tittat på lite tv med mamma och haft det helt okej förutom sjukan då. Och nu ska jag sova ännu mer, för det är jag bra på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0