Utan dig är jag fullständigt galen, utan dig är jag glömd och begraven

Rubriklåt: Glömd och begraven med Myra Granberg, från veckans cirkel-hopkok och en av årets bangers
 
Japp, två inlägg på en dag nu blev det så. Jag ligger här på madrassen, nu med stolsdynor under huvudänden så jag ligger högt. Mamma tycker att jag hostade för mycket och inte kunde andas förra natten så vi får väl se hur det blir inatt. Min halsmandel (det är tydligen det gom-plopparna heter jag är dum i hela huvet för jag trodde mandlarna var längre in) är fortfarande helt urflippad och stor som fan, men varför vet ingen människa. Jag jobbar påre nä skoja det gör jag inte jag bara lever med det. Anyhow, när jag slutat blogga senast åkte vi ju till pia och magnus. Där fick vi jordgubbar och pratade om sjukdomar, resor, att bli erbjuden knark av randoms på gatan (det har hänt både pappa och pia) och en massa annat. Vi hade väl tänkt åka därifrån sen, men Ida (kusin) med familj kom dit och vi umgicks med dem istället. Vi åt mackor (skinka och gurka amamam) och pratade väl typ om hus och släktingar och sånt. Och alltså det är så mysigt där, älskar liksom the vibes med fårskinn överallt, te med honung och att man hör tuppar, får och andra random djur hela tiden. Det är ett så bra place.
 
Vi kom hem hit och vilade, åt fläskkaré, spelade kort (inte jag rip) och drällde. Det är ändå ganska bra här, fast jag blir galen för ingen förstår varandra. Farmor förstår sällan vad vi pratar om, vilket inte är så konstigt men det är svårt att titta på och förhålla sig till tycker jag. Hon kämpar på och det gör vi också. Och ja, nu är den här lilla trippen snart slut, så ses...hemma! nästa gång jag blågar är jag i mitt eget hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0