Släpp min sparris!

Hej från balkongen! Jag sitter i solen och lever mitt bästa life, förutom att jag har störiga utslag på bröstkorgen. Det får jag på somrarna nowadays och det är taskigt. Stella har nån tramsig kräm tror jag som brukar hjälpa. Hon är bra på sånt. Jag har aldrig ägt en tramsig kräm, förutom solkräm och munsårsalva när jag hade sånt. Saknar: inte.
 
Anyway, det här är ju inte en blogg om mina hudåkommor thank god. (men om det var det skulle jag klaga på att mina läppar har ballat ur efter min förkylning och är jättetorra hela tiden!) Så jag kan berätta att igår var Onna här! Vi kladdkakefikade och sen satt vi här ute och solade, lyssnade på somriga låtar och hade det bra. Vi hypade hennes nya lägenhet (iiiii!) och rantade om sockerläskens fall (det går ju knappt att dricka sockerläsk längre i det här jävla landet!) och annat. Sen köpte vi pizza vilket tog hundra år, för det var tydligen fredag. Det hade jag så att säga glömt. Men vi åt och lyssnade på podd, och sen spelade vi in egen podd som väl blev...okej. Jag tycker typ aldrig att jag gör bra poddar när det är min tur att läsa manus. Men så kan det va. Vi lyssnade lite mer på podd och sen åkte onna hem, och vi hörde rubriken när vi väntade på hennes färdis. Tydligen betyder sparris sparkcykel, enligt Stella som ju såg att killen hade en sparkcykel. Jag tycker att det borde ha varit en riktig sparris. Taskigt att ta någon annans sparris liksom. Och ja, sen har vi sovit och vilat i omgångar as we do. Nyss försökte jag äta lite spagetti och köttfärssås till lunch, men jag upptäckte när jag började äta att det var...gröt. Rimligt va. Det funkar ju också som lunch men hade velat ha koll på läget. Men så kan det vara, och vi ska äta ordentlig middag idag så det blir väl okej. Satan vad varmt det är här, det är ju inte ens särskilt varmt egentligen har jag hört. Men här på balkongen kan man seriöst sola på vintern så det är inte så konstigt att man dör värmedöden på våren. Så, nu har jag ramblat tillräckligt, ses imorgon säkert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0