För tiden rinner ut, den kanske snart tar slut

Rubriklåt: Säg mig var du står, little jinder-versionen åsyftas
 
I början minns jag att jag glömde bort att du var död. Jag ville ringa dig och fråga var i helvete du höll hus. Jag mindes tydligt hur du var och tyckte att en så livlig person inte kunde dö, att du var så mycket liv.
 
Och nu har det blivit precis tvärtom. Jag har glömt att du levde. Jag har inte glömt vem du var, men jag insåg igår att jag inte kom ihåg att du var. Att du var en person jag kunde höra av mig till. Att du fanns i mitt liv och brydde dig om mig. Att du, om du levde nu, skulle vara någon jag stod nära. Jag glömde på riktigt bort det. Och det är ett sånt jävla stort svek för det betyder ju att jag inte sörger dig längre? Om jag inte minns att du fanns, då saknar jag ju dig inte? Och jag kan inte förstå att tid går och det blir längre sen du försvann. Jag vet inte hur jag ska hantera det. Nu är det ingen som minns little jinders version av säg mig var du står, som du lyssnade på på repeat. Carola och Zara Larsson gjorde en ny version som helt eclipsed den. Den tror jag inte att du hann höra. Vilken låt hade du lyssnat på nu? Jag kan inte räkna ut det. Och jag får aldrig veta. men jag måste påminna mig själv om att jo, du fanns visst. Du var vid liv och frisk och en person jag räknade som nära. Det får jag inte glömma bort igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0