Som att vinka åt en blind eller skrika åt en döv

Rubriklåt: En svår och jobbig grej med Lars Winnerbäck, som vi lyssnar på exakt just nu och kände oss attackerade av
 
Haj från Lillas hem! Härifrån har jag aldrig blågat, ändå festligt. Jag sitter vid hennes bord och arbetar, fast nu blågar jag ju obviously men ändån. Hon svär över långa meningar och anstränger sig, stackars bebbe. Men hon är söt samtidigt så det går ändå bra. Och igår ska jag prata om, då gick vi till ansiktspuben (som den ju heter) och quizade! Vi var alltså jag, pappa, Sara och benjamin. Vi åt mat och pratade om saker jag inte minns en stund, men sen var det quiz och vi kämpade på. Jag var en ikon och kunde alla musikfrågor (det var bara en med fyra olika låtar och artister och jag kunde alla på första sekunden) och pappa var anagram-kingen, men Sara...var inte kingen. Det var en fråga om grease och hon kunde den inte! Ni fattar inte hon ska kunna deeeet hon har sett den filmen en miljard gånger! Hon skämdes djupt för sin existens och det borde hon faktiskt göra. Skamligt beteende. Vi fick fem poäng mindre än vinnarna, så det var ändå okej, men nä vi får skärpa oss dammit.
 
Jag kom hem och chillade, gjorde lite rock-quiz med pappa och drällde, och sen sov jag så jag skulle komma upp idag. Det gjorde jag, men bilen kom inte ut ur det jävla garaget, så jag fick åka med en jävla uber hit. Dumt. Så nu sitter vi här och lyssnar på mysig musik, jag har snart skrivit klart ett kapitel och vi har ätit fryspizza amamam. Alltså Lilla kan skriva ut på sitt jobb fast hon inte är på jobbet! Hon bara trycker skriv ut och så skriver det ut på hennes jobb! Vi lever fan i framtiden. Vi har annars mest tramsat om att ord kan dö, att ha skrot inopererat och annat trams, och jag kom på att det är flera grejer från i fredags jag inte har blågat om! Typ när vi spelade och sjöng close every door och jag sjöng children of palestine istället för israel. Det var serri det mest politiska jag någonsin har gjort. Det andra var Lillas gulliga låttolkning:
Jag (sjunger med i the hooters): Lord I'm one, lord I'm two, lord I'm three, lord I'm four...
Lilla: Systemlåååt!
Hon är 1 geni. Nu ska jag återgå till författandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0