Tre roliga saker jag har glömt blogga om

1. Samtal i vårt hem.
Jag: Kan ni komma på frågor om påsken? Mamma gör ett quiz.
Stella: Varför finns påskharar?
Jag: Bra! Men vänta, jag vet inte, vad är svaret?
Stella: *Säger inget*
Jag: Stella? Vad är svaret?
Stella: Inte vet jag! Du sa att vi skulle komma på frågor, inte svar!
...Det är så quiz funkar. Japp.
 
2. I fredags hade vi den märkligaste konversationen i hela mitt liv tror jag. Vi tittade på kitchen nightmares (eller ja Stella tittade) och Stella skrev med sin kompis. Jag frågade var han bodde och hon svarade skottland. Jag sa att då får vi åka dit när vi ändå hälsar på Skogis (obs detta är inte inbokat obs) och Stella bara "och se om han är där eller?" Det tyckte jag var lite weird men Stella är lite weird. Hon sa sen att han inte bor där längre och jag undrade var han bor nu men det visste hon inte. Nähä? Så jag rantade om att hon måste bli bättre på att veta var hennes kompisar bor! Så till slut sa Stella "han pendlar mellan Los Angeles och London." jag förstod 0 och bara vad fan gör han i LA? "Han har restauranger där." Japp, hon trodde att jag pratade om Gordon Ramsay hela tiden. Vi hade en sådär lång konversation utan att någon av oss sa namnet på killen vi nämnde. What the fuck. Stella tyckte att jag tjatade om det sen för att jag berättade för Leo och sen sa det i podden. Hon har fel.
 
3. Jag ville ha tre grejer lol, så jag vill berätta om Tildas dröm om mig. Jag har inte hennes samtycke men k-bry. I drömmen åkte vi bil och bilen pajade. Jag tröttnade och sa att jag skulle gå iväg själv för att hitta någon som kunde hjälpa oss. Tilda hjälpte mig att ta ut min jättetunga väska så jag kunde ta fram käppen. Hon undrade vad fan jag hade i en tung väska och jag sa "det är Per Albin!" och tog upp en jättetung enorm käpp. På käppen hade jag en stor bild av Per Albin Hansson som fladdrade i vinden. Som en flagga. Ögonbrynen stod tydligen ut så det såg ut som om de också fladdrade i vinden. Skrattade alldeles för mycket åt det.
 
Det var väl lite kul? Nu är klockan kvart över två, wooops. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0